Doorgaan naar hoofdcontent

Dag 2 met de Honor 6+: Zeg 'Pai Zhao' om een foto te maken

Dag 2 van mijn leven met de Honor 6+ is aangebroken. Ik heb inmiddels wat apps en games geïnstalleerd en één en ander uitgeprobeerd en aangepast. Tijd om wat benchmarks te draaien!

Pai Zhao? Qie Zi!

Benchmark-testen

In het Engels klinkt het beter, 'benchmark tests'. Met deze apps worden verschillende hardware- en softwarematige componenten getest en vergeleken met andere toestellen. Leuk om te zien? Ja! Betrouwbaar? Niet altijd. Er gaan geruchten dat sommige fabrikanten de uitkomsten in deze testen hebben gemanipuleerd. Ach ja, het is zondag, dus kan het draaien van AnTuTu en Geekbench 3 helemaal geen kwaad.

De Kirin-soc is gemaakt door Huawei, het moederbedrijf van Honor. Het stukje hardware heeft maar liefst acht kernen en zoals je ziet doet deze zeker niet onder voor andere merken.

Er is verder 3 GB RAM aanwezig om zoveel en zo snel mogelijk allerlei taken tegelijkertijd te kunnen draaien.

 

Lag? Nou, dat heb ik nog niet gemerkt. Het toestel is verdraaid snel en soepel met alles. Dan kan ik van dag 1 met de LG G3 niet zeggen. Deze had meteen al een vertraging in het openen van de app drawer...

Niet één, niet twee maar drie camera's

De Honor 6+ heeft een selfiecamera van 8 megapixels. Dit is best wel wat voor het schieten van foto's van je prachtige zelf. Aan de achterkanten zitten twee camera's van 8 megapixels. Je kunt hiermee onder andere foto's maken en achteraf bepaalde voorwerpen scherpstellen. Dit werkt verbazingwekkend goed.


Verder kun je meteen een filter selecteren voor je te schieten foto of video:



Dan zijn er nog wat leuke camera-gimmicks

  • Beauty-stand: hiermee kun je alle oneffenheden op bijvoorbeeld je gezicht als sneeuw voor de zon laten verdwijnen
  • Beste foto: de telefoon kiest na het schieten van een reeks foto's de beste eruit
  • Audio-notitie: foto's maken en achteraf nog wat erbij vertellen
  • Twee keer klikken op volume down vanuit vergrendelstand: camera wordt meteen geopend en er wordt meteen een foto gemaakt
  • Audio-control: Ik heb 'Pai Zhao' en 'Qie Zi' maar 'Cheese' ging me beter af, er werd tenminste een foto gemaakt
  • Panorama en HDR
  • Van lachende mensen wordt automatisch een foto gemaakt (niet gelukt bij mij)
  • Nog veel meer...

Vergeleken met mijn LG G3, kan deze camerasoftware veel meer, en is de kwaliteit van de foto's en video's minstens zo goed. Ik ben jaloers...

En nu?

De Honor 6+ kopen kan hier. Ben je nog niet overtuigd? Mijn eerste dag met de Honor 6+ kun je hier terugvinden en volgende week schrijf ik weer een stukje over deze Chinese nieuwkomer. Tot dan, different time, same place.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Hoe je sleep mode op je Chromebook uitschakelt

Op zoek naar een digitaal dagboek voor Android, iOS, Windows of Chrome?