Doorgaan naar hoofdcontent

Randstad 2.0

Ik heb me vandaag ingeschreven bij meerdere uitzendbureaus. De één professioneler dan de ander. Een cv uploaden via hun websites werkt ook niet, ze nemen toch niet eens de moeite om contact met je op te nemen... Dacht dat het bij uitzendbureaus om kwantiteit ging in plaats van kwaliteit. Maar blijkbaar gaat het om geen van beide. Vraag me nu ineens ook af wanneer ze social networks gaan gebruiken om hun vacatures te vervullen. Ik heb inmiddels één vooruitstrevend bureau ontdekt op Twitter. Via LinkedIn zouden er toch ook volop mogelijkheden moeten zijn om potentiële kandidaten te spammen? (Laat het me weten wanneer ik een een bedrijf over het hoofd zie.) En is het fenomeen uitzendbureau/werving & selectiebureau niet een overbodige schakel op de arbeidsmarkt? Werkgevers zouden zelf een recruitende rol moeten vervullen. Dit bespaart op de lange termijn kosten en maakt de communicatielijnen een stuk korter en persoonlijker. Ik ben benieuwd naar jullie visie.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Hoe je sleep mode op je Chromebook uitschakelt

Op zoek naar een digitaal dagboek voor Android, iOS, Windows of Chrome?