Doorgaan naar hoofdcontent

Dag 1 met de Honor 6+: Whoa, geen headset!

In mijn wereld is het altijd leuk om een doos met een telefoon uit te pakken. In de doos zit dit keer een Honor 6+, een groot toestel, zowel in formaat als in specs.

Felblauwe doos

Het eerste dat opvalt qua inhoud van de doos is de dubbele bodem. Nadat het eerste pakketje uit de doos is gehaald, heb je de bodem nog niet bereikt. Er is nog een doosje.

De meest welkome verrassing is het ontbreken van een headset. Ik heb zelf een prima headsetje ter waarde van een Honor Holly in mijn tas. Ik ben dan ook heel blij dat Honor me niet opzadelt met nog een setje want er liggen al genoeg van die meegeleverde middelmatige oortjes in de la hier. Ik zit er niet op te wachten om nog zo'n setje op de hoop te gooien.

Dan kom ik ineens twee screen protectors tegen. Een verrassing? Ja, dit ben ik nog niet eerder tegen gekomen. Naast dat ze je toestel beschermen, heb je met de optie 'Touchplus' extra navigatietoetsen tot je beschikking. De rechterbovenhoek kun je bijvoorbeeld toewijzen aan de camera. Een keer dubbelklikken zorgt er dan voor dat je een foto kunt schieten.

Verder zit er een micro-USB-kabel, een oplader en een snelle handleiding voor degene die alles volgens procedures doen.

Nanosim of SD-kaart?

Je kunt de Honor 6+ gebruiken met twee simkaarten. Handig als je je toestel voor zowel het werk als privé wilt gebruiken. Er is een opening voor een microsimkaart en een opening voor een nanosim. Gebruik je de laatste opening, dan kun je dus geen SD-kaart meer gebruiken. Daarnaast heeft de eerste simkaart ondersteuning voor 2G, 3G en 4G. Bij de tweede (nano) zul je het moeten doen met alleen 2G. Dat is een snelheid uit het begintijdperk van mobiel internet, dus bedenk wel van tevoren welke sim waar in gaat. 

Homescreen en lockscreen

Jawel, de applicatielade of 'app drawer' is foetsie. Het is even wennen. De apps kun je terugvinden op één van de homescreens. Ik denk dat de meeste gebruikers dit geen enkel probleem vinden. Moet je toch huilen om het gemis van een app drawer zoals ik? Dan is een homescreenvervanger of 'launcher' de oplossing.

Er zijn wat thema's aanwezig die je elk afzonderlijk kunt aanpassen met een ander lettertype, andere icoontjes, ontgrendelen van je lockscreen en nog veel meer. Daarnaast kun je instellen dat je wallpaper verandert als je met je toestel schudt, of de wallpapers willekeurig laten veranderen.

Er is vreemd genoeg geen optie voor het lockscreen of ontgrendelscherm bij instellingen. Je kunt vanaf je lockscreen bij een instellingenknopje terecht. Beetje verwarrend, tenminste voor mij dan.

Het lockscreen staat standaard op het zogenaamde '3D Discover (magazine)'. De achtergrond verandert dan automatisch, inclusief artikelen. Dan hoor ik je denken: "Leuk dan kan ik wat nieuws op mijn lockscreen lezen." Een cursus Chinees is dan wel een vereiste. Hopelijk wordt dit snel met een update verholpen. Het kan ook zijn dat ik er alleen last van heb, aangezien hier een testtoestel voor me ligt met mogelijk nog een bètaversie van de software.

En nu?

Misschien denk je: "Ik weet genoeg, waar kan ik dat ding halen?" Nou, hier. Ben je nog niet overtuigd? Morgen schrijf ik weer een stukje. Misschien wel over benchmarks en de camera. Tot morgen, different time, same place.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Hoe je sleep mode op je Chromebook uitschakelt

Op zoek naar een digitaal dagboek voor Android, iOS, Windows of Chrome?