Doorgaan naar hoofdcontent

Dit zijn mijn 4 meest gebruikte Chrome-extensies

Ik heb jaren een Chromebox gebruikt en sinds een paar maanden overgestapt naar een Chromebook. Qua besturingssysteem veranderde er niets, alle instellingen, bladwijzers en extensies worden automatisch overgezet na het inloggen. Er zijn vier van deze extensies die ik al tijden gebruik, omdat ik niet zonder kan...

The Great Suspender

The Great Suspender is een extensie die je helpt met het besparen van geheugen op je Chromebook. Aangezien ik soms wel meer dan 20 tabbladen tegelijkertijd open heb staan, kost dat aardig wat geheugen en kan mijn Chromebook wel eens trager worden. Dit kun je controleren in taakbeheer, druk shift + ESC tegelijk in.

Om dit enigszins binnen de perken te houden, zet The Great Suspender tabbladen in een soort van slaapstand. Dit kun je per tabblad handmatig doen of automatisch, als je een tijdje het tabblad niet hebt geopend. Hier zijn ook sneltoetsen voor. Uiteraard kun je bepaalde tabbladen op een whitelist zetten, zoals Spotify. Deze stopt dan niet ineens als het tabblad in de slaapstand wordt gezet. Een keer klikken op een slapend tabblad, laadt hem opnieuw. De extensie wordt regelmatig bijgewerkt en doet op de achtergrond precies wat het belooft te doen, geheugen besparen.

The Great Suspender in de Chrome Web Store

Modern Deck

Ik gebruikte al tijden TweetDeck in Chrome om al mijn Twitter-lijstjes bij te houden. ModernDeck is een soort van skin die TweetDeck verandert op allerlei vlakken. Het geeft het uiterlijk Material Design-elementen, het bevat verschillende kleurenthema's en nog een aantal aanpassingen. Vooral de thema's vind ik super, want kleurtjes zijn leuk. ModernDeck maakt TweetDeck net iets leuker.

ModernDeck in de Chrome Web Store

Join

Join is een uitgebreide app die het mogelijk maakt bestanden, berichten of links te versturen van smartphone naar PC en vice versa. Ik gebruik Join op mijn Androidtelefoon maar ook op mijn Chromebook. Ze kunnen niet zonder elkaar.

Vooral voor het versturen van afbeeldingen onderling, is het mijn meest gebruikte extensie. Daarnaast kan ik op de Chromebook meldingen van mijn telefoon lezen. Ook bevat de extensie/app een superhandig klembord om tekst op je smartphone de kopiƫren en op je Chromebook te plakken. Join is met Material Design gebouwd, bevat beveiliging via encryptie en nog veel meer opties. Installeren!

Join in de Chrome Web Store

LastPass

LastPass is een wachtwoordmanager die ik op al mijn Androidapparaten en in Chrome gebruik om onder andere wachtwoorden automatisch in te laten vullen.

Inloggegevens maar ook andere informatie zoals creditcardgegevens worden veilig in een persoonlijke kluis opgeslagen en kunnen gebruikt wordt in de meegeleverde browser of in Chrome om automatisch in te loggen op bepaalde sites. Telkens wanneer ik ergens moet inloggen, is LastPass er om me geheugen te ontlasten. Handig!

LastPass in de Chrome Web Store

Reacties

  1. Foto's deel je toch makkelijker met Google foto's?
    Afijn, bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Via Join gaat sneller, want je pusht ze direct naar Chrome, in plaats van uploaden en downloaden via Google Foto's.

      Verwijderen
  2. Goede tip voor extensies in de Chrome browser Claudia. :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Hoe je sleep mode op je Chromebook uitschakelt

Op zoek naar een digitaal dagboek voor Android, iOS, Windows of Chrome?