Doorgaan naar hoofdcontent

Zo ziet een kanariegele Nokia 3310 (2017) eruit

Vandaag zag ik een artikel voorbijkomen met het nieuws dat de beperkte voorraad Nokia 3310's al uitverkocht waren. Wait what??? Nu al? Dat is toch niet mogelijk?

Overal uitverkocht

Ik had me namelijk overal ingeschreven om een e-mail te ontvangen wanneer het kleintje op voorraad was, maar niet bij de MediaMarkt en laat nu net deze winkel de beperkte voorraad als eerste hebben opgesnoept.

Snel de webshop van de MediaMarkt checken, levert meteen al een uitverkochte online voorraad op. Maar wat blijkt? In Apeldoorn zijn nog een paar gele exemplaren voorradig. Ik kon ze online reserveren en betalen, online reserveren en in de winkel betalen of op het randje leven en wachten tot de pauze en dan snel heen en weer naar de winkel. Ik koos voor dat laatste met de kans voor niks op pad te gaan, maar dat maakte het wel weer spannender.

De fysieke winkel is 2 minuten met de auto (slagregen). Er lagen er nog een aantal in een grote bak. Het was alsof ik een van de uitverkorenen was die een gele kanarie mocht meenemen. Bij de kassa aangekomen, zei ik nog tegen de caissière: "Ik neem deze iPhone mee." "Wil je er een simkaart bij?" "Nee, hij is voor de sier." Ze begreep me niet echt en deed nauwkeurig haar werk. Saai kind.

Beknopte specificaties

De specificaties zijn beknopt en passen met gemak in een paar regels op de zijkant van de doos.
  • 2 megapixelcamera met ledflitser
  • 22.1 uur gesprektijd - 31 dagen (!) standby
  • 16GB opslaggeheugen uit te breiden tot maar liefst 32GB
  • Bellen, sms'en
  • SNAKE
  • En nog wat dingen


Maar dan die toetsgeluidjes, het piepkleine scherm, navigeren in het menu, de Nokia Tune en pixelachtige spelletjes. Pure nostalgie. Mijn eerste telefoon was ook een Nokia 3310 maar dan met roze cover. Het duurde een paar jaar voordat ik over ging op een HP IPAQ Hw6515 Mobile Messenger. En ook al ga ik niet bellen met de Nokia 3310, hij staat mooi op mijn bureau en kan wellicht dienen als back-up in uiterste noodgevallen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Hoe je sleep mode op je Chromebook uitschakelt

Op zoek naar een digitaal dagboek voor Android, iOS, Windows of Chrome?