Doorgaan naar hoofdcontent

Kan dat eigenlijk nog wel, bloggen?

Bij mijn weten is bloggen iets van de jaren '90. Iedereen had een blog en iedereen blogde erop los met zijn blogpost. Kan dat nu eigenlijk nog wel?

Bloggen

Wat zegt Wikipedia eigenlijk over bloggen op een blog? Een weblog of blog is een persoonlijk dagboek op een website dat regelmatig, soms meermalen per dag, wordt bijgehouden. Meestal gaat het om teksten die in chronologische volgorde verschijnen. De auteur, ook blogger genoemd, biedt in feite een logboek van informatie die hij wil meedelen aan zijn publiek, de bezoekers van zijn weblog. Meestal gaat het om tekst, maar soms ook foto's (een fotoblog), video (vlog) of audio (podcast).

Het gaat soms ook om foto's (een fotoblog), video (vlog) of audio (podcast). Ik denk dat deze drie vormen van bloggen het 'ouderwetse bloggen' inmiddels lang en breed hebben ingehaald. Vloggers, Snapchatters, YouTubers zijn de nieuwe bloggers a.k.a. influentials maar dan met beeld (en wat tekst meestal in de vorm van heul veul hoofdletters).

Het persoonlijke dagboek verdwijnt naar de achtergrond en dat vind ik best jammer. Ach ja, dingen veranderen en ik word ook een dagje ouder. Wat vinden jullie van bloggen? Kan dat nog wel?

Reacties

  1. Haha, na meer dan een jaar een reactie op je blog.....
    Sinds een maandje ben ik weer regelmatig aan het bloggen, omdat ik het leuk vind om wat vaker te schrijven, omdat ik mijn ei kwijt wil en omdat ik merk dat het wordt gewaardeerd door mensen die ik ken. Vloggen is vast meer van deze tijd, maar ik vind er meestal geen klap aan. Het gaat vaak over niks. Het lijkt of bloggers meer te melden hebben.......

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk dat je reageert. Ik kan ook maar niet wennen aan de vloggers van tegenwoordig. Veelal is het inhoudsloos maar blijkbaar is dat wat de jeugd wil zien want ze zijn ontzettend populair.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Hoe je sleep mode op je Chromebook uitschakelt

Op zoek naar een digitaal dagboek voor Android, iOS, Windows of Chrome?