Doorgaan naar hoofdcontent

Koken is toch wel mijn ding


Hoe kom je erachter wat jou drijft? Wat je leuk vindt? Nieuwe hobby's gaan zoeken of oude bezigheden weer oppakken. Ook dingen doen die je anders nooit zou doen, kunnen ervoor zorgen dat je een passie (her)ontdekt. Voor mij is dat koken.

Je ding zijn

Ik vond recepten lezen altijd leuk. Maar daar bleef het dan ook bij. Nu lees ik ze en ga ik naar de winkel om de ingrediënten te kopen om vervolgens in de keuken een maaltje te bereiden. Mensen die mij goed kennen, vallen nu van hun stoel. Tja, blijkbaar kan iets wel gewoon je ding zijn terwijl jij (maar ook je omgeving) altijd het omgekeerde hebben beweerd.

Top Recept

Omdat mijn andere passie Android is, probeer ik natuurlijk meteen de verbinding te leggen tussen recepten en Android. Op zoek dus in de Play Store naar leuke receptenapps. Na wat installaties en verwijdermomenten kwam ik de app van Top-Recept.nl tegen. Top-recept verzamelt, naar eigen zeggen, de lekkerste recepten van het web. De website en daarmee de app is een soort van aggregator die overal recepten vandaan (Libelle, AH, Jumbo) haalt en verzamelt op één plek.

Zoekt en gij zult vinden

Je kunt zoeken op onder andere pasta- en kiprecepten maar ook op ingrediënt. Heb je bijvoorbeeld vandaag ongelofelijke zin in zalm en rijst? Dan kun je dit ingeven in de receptenzoeker en hop: bijpassende resultaten. Verder gaat de app ook verspilling tegen. Heb je bijvoorbeeld nog wat courgettes en kipfilets in je koelkast liggen? Zoek dan op ingrediënt om bijpassende recepten te vinden. Zo hoef je aan het eind van de week geen etenswaren weg te gooien.
Wanneer je een account aanmaakt, kun je recepten toevoegen aan favorieten. Binnenkort is het ook mogelijk om een boodschappenlijst samen te stellen. Registreren werkte in eerste instantie niet maar na een tweet aan het adres van Top Recept was het euvel meteen opgelost.

Downloaden

Je kunt Top Recept hier dowloaden in de Play Store. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Hoe je sleep mode op je Chromebook uitschakelt

Op zoek naar een digitaal dagboek voor Android, iOS, Windows of Chrome?