Doorgaan naar hoofdcontent

Eindelijk verlost van een jaar destructief negativisme

27 aug 2007, 17:20 archief Hyves


Huh wat betekent dat? Blijft de teleurstelling hangen, dan raakt de medewerker gefrustreerd en ontstaat er destructief negativisme. Gefrustreerde medewerkers blokkeren zowel de positieve energie van zichzelf als van hun collega's. De collega's klagen mee en verlammende opmerkingen als 'dat lukt toch nooit' halen de vitaliteit uit het team. Dergelijk negativisme tast dus als een besmettelijk virus het hele team aan. Hier werd dus niks mee gedaan. Leidinggevenden gaven geen leiding. Managers planden, controleerden en organiseerden niets. Emoties tonen werd niet getolereerd. Iedereen was druk.
Vooral als de directeur op kantoor was. Ik voelde me een nummer. Was totaal leeggezogen door de saaie collega's en werkzaamheden. Mijn creativiteit is totaal weg. Iedereen werkte er voor zichzelf. Niets werd gedeeld. Communicatie en teambuilding waren nihil. Ik spreek nu in de verleden tijd maar voor mij is dat zo maar niet voor de mensen die er nog werken. Ik wens ze veel succes. Ik bedank ze voor het cadeau dat ik niet heb gehad. En speciaal een collega die niet eens afscheid heeft genomen. Een ander wenst me een prettig weekend en is het ook zo vergeten. Nee, dit heb ik in mijn loopbaan nog NOOIT meegemaakt. 

Mensen die je niet feliciteren als bekend wordt gemaakt dat je een andere baan hebt. Mensen die niet eens het lef hebben om te vragen waarom je weg gaat. Alleen of de werkzaamheden goed worden overgedragen. Mensen... ook wel onmensen.... Ik bedank ze voor de uitgebebreide en interessante gesprekken over de nieuwste mode en goedkope aanbiedingen bij de zoveelste winkel(en uiteraard Sonja B.(de grootste crimineel die ook hier aanhangers had). Ik bedank ze voor datgene wat zij mij geleerd hebben.... over mijzelf!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Hoe je sleep mode op je Chromebook uitschakelt

Op zoek naar een digitaal dagboek voor Android, iOS, Windows of Chrome?