Doorgaan naar hoofdcontent

Hoe je in de hemel komt met Qigong

Ik heb zo maar een certificaat overhandigd gekregen van mijn leraar Max Tack. Er staat 1e graad en een Chinees teken dat staat voor hemel op vermeld. Maar hoe en waarom?


Alles is energie 

Uiteindelijk is alles energie en zonder energie is er niets. Volgens de Chinezen maakt Qi deel uit van alles dat bestaat. Qi betekent voor mij innerlijke kracht, de energie in mij. Maar het betekent voor mij ook dat er in ieder ander wezen Qi stroomt. Qi is wat ons bindt.

Lees meer over Qi → Alles is energie, alles is Qi.

Qigong

Qigong is een onderdeel van de Chinese leer, die men zich aanleert, om de lichamelijke en geestelijk gezondheid te behouden en te verbeteren. Zo staat op Wikipedia. Ik vind dat veel te statisch. Voor mij is Qigong een gevoel, intuïtief, energie. Iets dat stroomt en verbindt.

De Qigong-lessen die ik volg worden gegeven door Max Tack en ik weet nog goed toen ik in december 2015 op internet aan het rondkijken was naar iets dat mijn hoofd kon leegmaken. Ik kwam terecht op de website van Max en er was meteen iets dat me aantrok. Het was sowieso de aanwezigheid op verschillende sociale netwerken maar ook iets anders. Ik stuurde rond 09.00 uur een soort van hulpkreet: "Mijn lichaam en geest zijn totaal uit balans." Een uur later kreeg ik een e-mailmelding op mijn telefoon. Ik wist het meteen, dat is Max Tack. Ik kon diezelfde avond al terecht.

Nu ruim een jaar later ben ik erachter dat ik nog veel moet leren. Hoe ik precies mijn energie weer beter kan laten stromen, meer energie krijg. Hoe ik in balans kan komen. Hoe ik me kan wapenen tegen negatieve energie. Maar zoals ook onderaan het certificaat staat:
Wees niet bang om langzaam te gaan, wees bang om stil te staan.
De basis is er en ik heb zin om meer te leren dit jaar over Qigong, meditatie, verdieping. Als het begin al de hemel is, hoe veel beter kan het dan nog worden? Ik ben blij dat ik de e-mail heb verstuurd die dag want ik heb nog steeds het gevoel dat Qigong voor mij zich op het juiste moment aandiende. Alles heeft een reden. Niets is toevallig.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Hoe je sleep mode op je Chromebook uitschakelt

Op zoek naar een digitaal dagboek voor Android, iOS, Windows of Chrome?